Sunday 2 December 2012

Inilah Diriku


Harini nak cite pasal diri aku.. aku ni macam mane??  Okey! Aku ni lebih ikut perangai abah aku. Boleh dikatakan 90% same. Firstly, aku cepat marah. Memang macam rimau gak r. Terutama bila orang tak tepati mase. Memang aku marah sangat2! 
        Second, kalau g shopping, katekan ar nak beli kasut. So aku akan g beli kasut je dan balik. Takkan ade nye aku nak merayap-rayap g tengok baju laa, handbag bagai... Kecuali! Aku memang niat nak beli semua tu. Kadang2 bile g shopping dengan mak atau Encik Cinta,aku akan tanye dulu dyeorang nak beli ape, kalau dengan mak biasenye dye nak beli barang2 buat kek sebab mak aku suke bab2 bakery ni. Kalau dengan Encik Cinta, dye nak cari kasut sukan atau baju. So,aku akan ajak dyeorang terus g beli brang tu je.Pastu "JOM BALIK"!!  Aku tak suke bazir mase kat shopping mall nih. *Thats why aku lagi suke shopping on9*
Third! Aku pantang dicabar. Pernah sekali aku dicabar tampar muke kawan aku.. Aku geram je r! Aku g kat budak tu, Pangg!!! Aku g tampar muke dye. Tapi bersebab ar aku tampar. Dye duk mencarut je. Aku bagi r sebijik! Padan muke!!!
Fourth... aku tak makan pedas. Walaupon aku Anak Nogori! Katakan TIDAK pada pedas! Sebab dari kecil abah aku ajar makan sup je, takde makan gulai2 ni. Sampai besar ni, itu je makanan aku... Tapi kadang2 tu makan la gulai. Bukan tak makan langsung. Haritu g TS *Times Square* ngan Encik Cinta, kiteorang makan kat food court tu. Then order la nasi goreng ayam. Nasi goreng tu makcik tu wat pedas! Sengsara btol aku makan, sampai selsema, bergenang air mate tahan pedas. Encik Cinta siap perli2 lagi "orang bandar kan tak makan pedas" haha. 

Fifth,,,,, aku tak suke orang nak banding2 kan aku. Kalau kat rumah family akan banding2 kan aku especially tentang pelajaran. Aku anak tunggal, so biasenye cousin la akan bandingkan. Huhu.. Dyeorang biasanya akan cakap "kau ni, tengok N*@$% ni, belajar pandai, masuk asrama penuh" ataupon "kenapa result kau camni, kau ni bla3 *kutuk*, tengok orang ni, dye pandai bla3 *puji*" Hello sista n bro! Should everybody must be same in everything?? Seriously i'm not stupid!! FYI!!!! I am one of the elite students at the school!! 

Sixth! Aku tak suka orang nak tentukan hidup aku. Cita2 aku nak jadi cikgu, then ade pulak yang tentukan "iera ni nanti jadi nurse ke, doktor ke" hey!! who 're u want to judge me?? Pastu pasal jodoh, ramai sangat yang nak tentukan aku kena cari orang kaya, kerja besar. Aku pelik, kenapa nak kemewahan?? Tapi ilmu agama?? Haremmmm! 90% yang kahwin ngan orang kerja besar dikalangan orang tentukan jodoh aku tu, hanya seorang yang menjaga aurat n perfect. Yang lain solat cukup, tapi baju selalu tak cukup kain. Haiyoo! Laki kau kaye suruh la beli baju long slevees la sista! Aurat seluruh badan, cuma muka dan tapak tangan je ley dedah. 
Seventh! Aku seorang yang manje, tapi bertempat la. Aku manja dengan parent aku, manja dengan Encik Cinta. Tapi aku tak suke tunjuk kat orang.. Kalau dengan parent biasenye aku takde la berkepit celah ketiak je. Kalau ngan Encik Cinta, depan public memang buat macam member je, Kadang2 ade yang cakap kiteorang adik beradik. Hehe. Separuh orang bercinta kadang2 kalau boley cium2 pipi kat public tu, memang nak buat kan. Cuit2 pipi. Tapi kami tidak!! Biase2 je. Sebab?? Public la weii! Lagipun belum kahwin. Relax r, pas kahwin nanti. Kena juga jaga adab kan? Tak elok tunjuk kat public bab2 manje ni. Tapi kalau dengan mak aku ayah aku, hehe.. aku memang manje terlebih contohnye pegang tangan dyeorang bile g shopping. Sampai sekarang still buat gitu. Tapi sekarang dengan mak je sebab parent da cerai..camne nak pegang due2 kan? 

Okey enough!! Sampai sini je entri aku, panjang kan?? Yeah, thats me! Suke bercerita panjang2.. hehe.. hope uolz enjoy bace. Wasalam.


No comments: