Sunday 18 March 2012

-168 jam-7 hari-

Harini nak cite2 ngan korang ape yang berlaku sepanjang 168 jam, 7 hari (cuti sekolah) ni.. ok, hari sabtu,.. hari pertama cuti tu kenduri kat umah cousin aku... anak dye berindoi..aku tak amek pic mase kenduri tu, lau ade pon gambar aku je..:face50: ni la gambar aku pade hari sabtu tu :face64:



0k... ni gambar yang aku dah edit... hehe :face71: ok,for the next day,.. aku siap2 packing barang untung "holiday" di kelantan n terengganu.. cume bawak 3 helai baju sebab kononnye nak shopping baju kat sane... actually ni rombongan..so,mak aku nak join rombongan ni... aku pon join la sekaki...:face75: ok! kiteorang bertolak lebih kurang pukul 11.05 malam.. :face70: pastu berhenti kat muadzam for half an hour... ni la muke yang spoil sebb kene kejut dari tido dalam bas... :face53:



disebabkan cousin aku ni nak jugak amek gambar aku,so camni ler senyuman pakse ku.. :face56: ok... sambung lagi perjalanan... pukul 6.10 di terengganu.. kami berhenti solat kat sane... :face75: agak2 stengah jam kat masjid tu kami sambung perjalanan.. dalam bas sempat la snap pic.. :face24:

okeh... now..kiteorang dah sampai kelantan.. kat rantau panjang.. ni beberape gambar yang sempat di snap kat sane... :9:




kat rantau panjang aku cume beli buah.. buah tu macam kundang,tapi besar :119::119: pastu teman my beloved mother shopping kain ela...wah :119::119:boleh tahan cantiknye kain kat sini.. mak aku pon borong r kan... destinasi seterusnye kami pergi makan :12:kami makan di restoran seafood... ni la pic yang sempat di snap sebelum di makan...


okeyy..makanan kat sini memang uummpphh :119::119: thumb ade tomyam, ikan masak 3 rasa... memang best thumb hehe... :face75:

Next :119::119: kami ke hotel! hotel kencana namenye.. wah :119::119: best hotel ni... perfect :119::119: lepas 1 jam setengah kami berehat di hotel, kami meneruskan rombongan ke Pasar Siti Khadijah...pasar ni ade 3 tingkat.. :c: kami sampai dalam pukul 5 petang... pasar pon dah nak tutup..kat pasar ni harge barang memang mahal dollardollar.. aku pon beli due kain pasang bercorak batik je... pastu di tingkat due pasar tu, aku beli budu.. aku memang suke makan budu :face51:...

on the way kami nak pergi ke tempat bas di parking, hujan pulak turun.. tapi tak lebat,cume rebas je... aku sempat lagi snap gambar... :11:
pastu dah masuk waktu maghrib.. kami sembahyang di masjid yang dekat dengan wakaf che yeh tu... lepas sembahyang, hujan turun dengan lebat.. tapi,dengan semangat untuk bershopping, :132: kami redah jugak hujan tu ke wakaf che yeh.. kat situ memang rambang mate :face19:.. mak aku beli sehelai kain batik dan due kain pasang... aku pulak nampak kain pasang jenis cotton english.. cantik :118::118: aku pon beli la 1... warne purple :n:.. pas tu beli nasi kerabu untuk makan malam :face39:...

selepas isyak, kami bertolak balik ke hotel... makan nasi kerabu di hotel (dalam bilik) hehe :face50: lepas makan dan solat isyak, aku pon tido sebab besoknye nak bangun awal pagi...pagi besoknye kami pon bertolak ke terengganu.. sampai ke terengganu, kami ke losong... tempat memproses keropok lekor... ni 1 gambar je aku sempat snap dari dalam bas..
kami bergerak pula ke masjid kristal, kat sini aku banyak snap gambar :w::w:... jom layan...





tapi aku tak upload sume kat sini k.. ok, lepas tu kami ke pasar payang... sebelum tu,kami menunaikan solat zuhur... lepas je solat zuhur,kami round2 kat pasar payang tu, aku cume beli baju untuk adik sdare aku, kain batik beberapa helai untuk makcik2 aku,.. mak aku pulak beli la barang siket...setelah beberapa jam di situ, kami pon bertolak pulang ke negeri sembilan.,

sebelum pulang, kami singgah di kemaman untuk solat dan makan... dan terus pulang ke negeri sembilan pada pukul 9.30 malam.. sampai di sini pada pukul 1.30 pagi... hmm.. percutian kali ni boley tahan jugak :face54: alhamdulillah, kami selamat pergi dan selamat pulang... hari seterusnye aku ke kelas tusyen yang skolah anjurkan sampai hari jumaat... dan 2 hari rehat di rumah..besok dah nak skolah :face55:... ok la,ni je n3 aku untuk minggu ni, wasalam..


#n3 aku dah ade icon la :119::119::119::119: heheh :9::9::9:




No comments: