Saturday 3 March 2012

Dugaan (=


Harini rase sedeyh... kenapa?? sebab aku tak tau camne result math aku bley hancur sampai camtu... hari2 buat latihan, tapi bile exam... dapat result, memang tak ley terime r... :'( tapi maybe dugaan... 
|
|
|
|
V
‎-Kadang2 kita berdoa untuk KUAT, tetapi DUGAAN bertimpa2 datang menggugat...
-Kadang2 kita meminta untuk BAHAGIA, MUSIBAH pula hadir menduga..
*semua kurniaNya Ada HIKMAH..
>>DUGAAN menjadikan mental kita KUAT
>>MASALAH menjadikan minda kita BERFIKIR
>>MUSIBAH menjadikan HATI kita TABAH...
*tabah n kuatkan diri menghadapi everything (=

Bile nak Pmr ni... macam2 dugaan yang datang, tekanan..fuh!!! Redha itu ikhlas,pasrah itu menyerah kan?? tapi, aku takkan pasrah.. InsyaAllah, semua yang berlaku ade hikmah nye... ok la,tu je entri untuk harini, aku akhiri entri aku dengan something yang boleh dijadikan suatu yang bermakna.. 



Adakalanya kita melihat seseorang itu GEMBIRA,
tetapi kita tidak tahu sebenarnya dia sedang BERDUKA,

Adakalanya kita melihat seseorang itu BAHAGIA,
tetapi kita tidak tahu sebenarnya dia sedang SENGSARA,

Adakalanya kita melihat seseorang itu seperti SIHAT
tetapi kita tidak tahu sebenarnya dia sedang menanggung KESAKITAN

Adakalanya kita melihat seseorang itu suka TERSENYUM
tetapi kita tidak tahu sebenarnya dia sedang menyembunyikan AIR MATA

Adakalanya kita melihat seseorang itu sangat TABAH
tetapi kita tidak tahu sebenarnya dia sudah hampir REBAH

Jadi, jangan lah kita melihat seseorang itu dari luaran nye... bak kate orang putih, "DON'T JUDGE A BOOK BY ITS COVER"

wasalam..

No comments: