Thursday 19 January 2012

Luahan Hati (Curhat)

Lame rasenye tak update blog ni...huhu... minggu ni busy dengan aktiviti sukan kat skolah... MERENTAS
DESA!! :) so,xde mase nak tengok blog ni... serabai dah aku tengok!! cume nak cite pasal luahan hati ni...
 act, aku pelik kenapa budaya atau perangai camni mesti ade dalam diri... contohnye camni eh..


--> mase kite susah,sorang pon taknak pandang kite ni... bile dah berjaya nanti, mesti orang yang mengata atau mmburukkan kite jadi cm situasi ni (kebanyakan) :

SITUASI 1 (dulu2)

A: Timah (bukan nama sebenar) tu agak2 kau jadi ape la besor nanti ye, tah dapat keje tah tidak, selebet nye

     budak tu,cam sakai je aku nengok..

B : hmm..ntah la tu, budak cmtu xlayak jadi anak buah aku,aku tak de anak buah bangang camtu de...
jadi
     ape??tah2 jadi perempuan sundal..ishh..jijik aku mandang nye..

SITUASI 2 (sekarang)

A: eh... Timah (bukan nama sebenar) tu dah besor keje nye ye... dulu selebet je, sekarang,
pakai kerete 
    BMW dah dye... tak sangke ye..

B : laa... anak buah aku tu ( barula nak ngaku anak buah,mase kite susah, xngaku pon kite ni anak buah
    dye)...aku pon bangge tengok dye skang ni..boley la aku numpang kerete canggih dye tu ke sana ke mari
 (dengan banggenye cakap camtu)... 


hurrmmm.... orang2 skang,... kalau anak buah baik xpe r..boley dimaafkan makcik/pakcik/sedare camtu... lau yang tak ley trima, camni la jadinye....


B : ehh Timah, amboi....dah besor kejenye..xnyinggah langsung ke rumah makcik/pakcik/aku yee...

C : errrr..knal saye ke??laa...pakcik/makcik/abg/kakak/awak ni duk mane ye??

B : ehh.. xkan dah tak kenal kot...sampai ati ( Ok la tuw sampai hati, kalau sampai kaki sakit kau)..

C : saye mintak diri dulu la ye... saye sibuk ni... kerete ni nak anta ke kdai tuk dibasuh, petang ni saye nak g
    shopping kat pavi, besok plak saye nak g london... cuti2 ni nak bwk family g jln2 la kan...

==> haaaa... hamek kau!!

hmmm..gitu r contohnye...

confuse aku... bagi aku la kan... sape kite ni nak judge dye itu ini... hidup kite ni dah cukup sempurna ke untuk cakap orang camtu kan??ok la..sekian terima kasih =D

No comments: